Το smart ξενοδοχείο είναι πλέον εδώ!

Όσο κι αν η δυνατότητα να ελέγχονται τα πάντα με ένα κουμπί αποτελούσε μέχρι τώρα προϊόν επιστημονικής φαντασίας, φαίνεται πως γίνεται πραγματικότητα στο χώρο των ξενοδοχείων και της εστίασης. Οι νέες τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί έχουν επιφέρει τεράστια πρόοδο στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις όπου, όπως φαίνεται, σύντομα θα ελέγχονται τα πάντα από το smartphone του φιλοξενούμενου. Ήδη οι νέες καινοτομίες θα παρουσιαστούν σε μεγάλη έκθεση στο χώρο του ξενοδοχειακού εξοπλισμού και της εστίασης προσεχώς, ενώ προωθούνται από μεγάλη φίρμα στο χώρο των ηλεκτρικών ειδών. Μάλιστα κάποιες από αυτές έχουν ήδη εφαρμοστεί και λειτουργούν σε περισσότερες από 250.000 επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τη νέα τεχνολογία αναμένεται σύντομα ο φιλοξενούμενος ενός ξενοδοχείου να έχει τον πλήρη έλεγχο στο δωμάτιο του, μέσω του κινητού του τηλεφώνου. Από το check in, το ξεκλείδωμα της πόρτας, το άνοιγμα και κλείσιμο των κουρτινών και των φώτων, τον κλιματισμό, μέχρι την παραμικρή υπηρεσία κατά τη διάρκεια της διαμονής του εκεί.

Ο πελάτης μέσω του κινητού ή του τάμπλετ του θα μπορεί να ελέγχει όλες τις λειτουργίες του δωματίου. Στο μπάνιο θα υπάρχει καζανάκι που θα ενεργοποιείται ανέπαφα, η πίεση και η θερμοκρασία του νερού θα καθορίζονται επίσης ηλεκτρονικά. Η ντουζιέρα και η μπανιέρα με το πάτημα ενός κουμπιού θα μετατρέπεται σε υψηλής τεχνολογίας ατομικό σπα. Οι τουαλέτες θα είναι αυτοκαθαριζόμενες αρκεί να δοθεί η αντίστοιχη εντολή από τη συσκευή του πελάτη. Όλα τα παραπάνω θα εξασφαλίζουν υψηλά στάνταρτς υγιεινής καθώς και μεγαλύτερη οικονομία σε νερό και ρεύμα. Στο χώρο της κουζίνας βάσει της ίδιας λογικής θα υπάρξει μεγάλο ποσοστό αυτοματισμού των λειτουργιών, με τις σύγχρονες συσκευές που θα έχουν συνδεθεί, ώστε να απλοποιείται κατά το μέγιστο δυνατόν η παρασκευή γευμάτων τόσο σε βαθμό δυσκολίας και προετοιμασίας όσο και σε χρόνο συνεπακόλουθα. Επιπλέον πέρα από την παρασκευή γευμάτων από τους ίδιους τους πελάτες, θα διευκολύνεται και η παραγγελία έτοιμων γευμάτων μέσω υπερσύγχρονων ψηφιακών οθονών που θα έχουν τοποθετηθεί στα lobbies των ξενοδοχείων. Ο πελάτης θα παραγγέλνει ο ίδιος το φαγητό του, θα πληρώνει με την πιστωτική του κάρτα και θα παραλαμβάνει σε χρόνους ασύγκριτα πιο γρήγορους από πριν. Θα μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της παραγγελίας από την παρασκευή μέχρι την παραλαβή της ενώ με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η δουλειά του προσωπικού. Προωθείται η παραγωγικότητα του μέσω της αποτροπής λαθών κ της βελτίωσης του χρόνου εκτέλεσης κάθε παραγγελίας και φυσικά γίνεται εξοικονόμηση χρημάτων από την επιχείρηση. Οι νέες αυτές τεχνολογίες στο χώρο της κουζίνας και της εστίασης θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε βίλλες (έξυπνες συσκευές) καθώς και σε μεμονωμένα εστιατόρια εκτός των ξενοδοχειακών μονάδων.

Πέρα από τους αυτοματισμούς τους οποίους θα απολαμβάνει και θα χειρίζεται ο ίδιος ο πελάτης ενός ξενοδοχείου, υπάρχουν και άλλοι που θα διαχειρίζεται η ίδια η επιχείρηση. Για παράδειγμα στο χώρο του μηχανοστασίου όλα θα ελέγχονται με ψηφιακά μέσα όπου θα στέλνονται άμεσα ειδοποιήσεις για κάποια βλάβη ή δυσλειτουργία. Επιπλέον μέσω της αυτοματοποίησης αυτής θα γίνεται η πρόληψη τέτοιων βλαβών και έτσι θα επιτυγχάνεται οικονομία ενέργειας, πόρων και χρημάτων για τον ιδιοκτήτη. Επιπλέον οφέλη θα είναι η άριστη λειτουργία της μονάδας αλλά και η ελάχιστη δυνατή περιβαλλοντική επιβάρυνση μέσω της πιο οικολογικής λειτουργίας του κάθε ξενοδοχείου. Συνολικά η τεχνολογική αναβάθμιση στο χώρο των ξενοδοχείων, του τουρισμού και της εστίασης αναμένεται να παρέχει άμεσα υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών από άποψη ποιότητας και ασφάλειας αλλά και προσωποποιημένες παροχές ανάλογα με τις απαιτήσεις του προφίλ κάθε πελάτη.