Νέακίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες εν όψει ενός δύσκολου χειμώνα θα δώσει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Ανάμεσα σε αυτά, έκπτωση έως 15% σε όσες εταιρείες διατηρήσουν τον αριθμό των πτήσεών τους στα περυσινά επίπεδα και έκπτωση έως και 50% στα τέλη αεροδρομίου για τα φθηνά εισιτήρια. Στόχος να τονωθεί ή έστω να διατηρηθεί η επιβατική κίνηση κατά τη χειμερινή περίοδο, η οποία τους πρώτους μήνες του έτους παρουσίασε πτώση 10%. Με χθεσινή του ανακοίνωση, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) παρουσίασε μια δέσμη νέων μέτρων για την ενίσχυση των αεροπορικών εταιρειών που χρησιμοποιούν το «Ελ. Βενιζέλος». Οπως εκτιμάται, η συνολική οικονομική υποστήριξη του αεροδρομίου προς τις αεροπορικές εταιρείες θα αντιστοιχεί περίπου στο 30% των αεροναυτιλιακών χρεώσεων του ΔΑΑ για τη χειμερινή περίοδο. Τα κίνητρα (που αφορούν την περίοδο Νοεμβρίου-Μαρτίου) είναι τα ακόλουθα: - 15% έκπτωση επί των τελών προσγείωσης και στάθμευσης για κάθε δρομολόγιο. Το κίνητρο προσφέρεται υπό την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των πτήσεων της εταιρείας θα διατηρηθεί στα ίδια με πέρυσι επίπεδα και πάντως δεν θα μειωθεί περισσότερο από 15%. Σε περίπτωση αύξησης του αριθμού των πτήσεων, η αεροπορική εταιρεία εντάσσεται αυτόματα στο ετήσιο πρόγραμμα των αναπτυξιακών κινήτρων του ΔΑΑ. - Επιδότηση 5-15 ευρώ για κάθε μετεπιβιβαζόμενο επιβάτη Ο αερολιμένας θα προσφέρει σε κάθε αεροπορική εταιρεία κλιμακωτά ένα σταθερό ποσό για κάθε μετεπιβιβαζόμενο (transfer) επιβάτη κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου (από 5 έως 15 ευρώ ανά επιβάτη, ίσο με έκπτωση από 30% έως 90% επί των επιβατικών χρεώσεων του ΔΑΑ). - Εκπτωση έως 50% στα χαμηλά ναύλα. Ο Αερολιμένας Αθηνών θα συνεχίσει και φέτος τον χειμώνα την παροχή εκπτώσεων (έως και 50% στις αεροναυτιλιακές χρεώσεις προς τους επιβάτες) για όσα φθηνά εισιτήρια εκδώσουν οι εταιρείες για τα δρομολόγιά τους με αφετηρία την Αθήνα, τόσο για το εσωτερικό όσο και για το εξωτερικό. - Επιβράβευση της πληρότητας δρομολογίων. Ο ΔΑΑ προσφέρει στις αεροπορικές εταιρείες 10 ευρώ για κάθε επιπλέον επιβάτη, για πληρότητες άνω του 70% σε σύγκριση με την περυσινή χειμερινή περίοδο και 10 ευρώ για κάθε επιπλέον επιβάτη, για πληρότητες άνω του 80% για την επόμενη θερινή περίοδο (Απρίλιος 2013 - Οκτώβριος 2013). Προϋπόθεση είναι η χωρητικότητα και ο αριθμός των πτήσεων να διατηρηθούν στα ίδια με πέρυσι επίπεδα και πάντως να μη μειωθούν περισσότερο από 15%. Με τις κινήσεις αυτές, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επιχειρεί να ανακόψει την πτωτική τάση της επιβατικής κίνησης προς και από την Αθήνα, καθώς και τη φυγή μεγάλων αεροπορικών εταιρειών. Πάντως, κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό ευθύνη φέρει και ο ΔΑΑ, ο οποίος παρέχει μεν ανταγωνιστικού επιπέδου υπηρεσίες, σε ιδιαίτερα ωστόσο υψηλές τιμές. Η τιμολογιακή πολιτική του τον κατατάσσει σε ένα από τα ακριβότερα -σε επίπεδο κόστους χρήσης- αεροδρόμια της ευρωπαϊκής και όχι μόνο αγοράς, σε μια περίοδο που η αεροπορική αγορά μαστίζεται μεταξύ άλλων από το υψηλό κόστος καυσίμων.