Οι κατασκευαστές smartphones με τα μεγαλύτερα μερίδια στην Ελλάδα

Η ελληνική αγορά των smartphonesθεωρείται από τις πλέον ανταγωνιστικές δεδομένου του μεγάλου αριθμού των κατασκευαστών που διαθέτουν μοντέλα μέσα από τα ράφια των εγχώριων αλυσίδων και καταστημάτων. Από την άλλη πλευρά, όμως, μόλις 3 κατασκευαστές (Samsung, Apple και Huawei) ελέγχουν περίπου τα τρία τέταρτα της αγοράς με βάση την αξία των πωληθέντων συσκευών, ενώ ταυτόχρονα είναι αξιοσημείωτο ότι είναι μόλις 5 οι κατασκευαστές το μερίδιο των οποίων ξεπερνά το 5% με βάση τον αριθμό των τεμαχίων που πωλούνται.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις που αφορούν τους πρώτους 8 μήνες του 2017 (Ιανουάριος – Αύγουστος) και με βάση την αξία των πωλήσεων, στην πρώτη θέση -και πολύ μεγάλη διαφορά- βρίσκεται η Samsung με ένα μερίδιο που έφθασε στο 43%, ενώ ακολουθούν η Apple με περίπου 21% και η Huawei που κινείται σε επίπεδα άνω του 12%. Πρακτικά, οι τρεις αυτοί κατασκευαστές έχουν περίπου το 76% της αγοράς των smartphones.

Πιο κάτω στην κατάταξη -με βάση την αξία πωλήσεων- συναντάμε την MLS με 4,9%, τη Sony Mobile με 3,5%, τη Xiaomi με 3,4% και τη Lenovo με 3,3%.

Η κατάταξη είναι ελαφρά διαφορετική με βάση τον αριθμό των πωληθέντων συσκευών, καθώς αρκετοί κατασκευαστές έχουν υψηλές πωλήσεις στα χαμηλότερα -από τιμολογιακής πλευράς- στρώματα της αγοράς. Σε αυτή την περίπτωση, η Samsung παραμένει πρώτη με μερίδιο της τάξεως του 36,6% -πάντα όσον αφορά στο 8μηνο Ιανουάριος – Αύγουστος 2017- με τη Huawei να ακολουθεί με 14,9%, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η MLS με 8,8%. Την πεντάδα κλείνουν η Apple με 7% και η Lenovo με 6,4%, ενώ οι υπόλοιποι κατασκευαστές κινούνται σε επίπεδα κάτω από 5%. Συγκεκριμένα, η Xiaomi είναι στο 4,1%, η Sony Mobile στο 3,9%, η Vodafone στο 3,5%, ενώ LG, Alcatel, Turbo-X και ΖΤΕ είναι κάτω από το 3%.

Παρατηρητές της αγοράς σημειώνουν πάντως ότι σε πολλές περιπτώσεις τα μερίδια αγοράς -ιδίως με βάση τα πωληθέντα τεμάχια- επηρεάζονται από την εποχικότητα και τις προσφορές που πραγματοποιούν ορισμένες αλυσίδες, ιδίως αν οι τελευταίες θέλουν να μειώσουν τα αποθέματα που έχουν από συγκεκριμένες συσκευές.

Από τα στοιχεία που αξίζει να επισημανθούν είναι η άνοδος που έχει η Huawei, οι άνθρωποι της οποίας υποστήριξαν πρόσφατα ότι το μερίδιο της -με βάση τις πωληθέντες συσκευές- έχει φθάσει πλέον στο 18%, αλλά και η MLS, η οποία άγγιξε το 9% σε πωληθέντα τεμάχια. Επίσης, εντυπωσιακή είσοδο δείχνει να κάνει και η Xiaomi, μία κινεζική εταιρεία που θεωρείται από τις ανερχόμενες δυνάμεις παγκοσμίως και έχει ως διανομέα στην Ελλάδα την Info Quest Technologies, με μερίδια που κινούνται στα επίπεδα του 4%. Από την άλλη πλευρά, αξίζει να επισημανθεί η πτώση της LG σε επίπεδα κάτω από 3% όταν το 2016 κινείτο πάνω από το 7%. Ο λόγος ήταν η αλλαγή στον τρόπο που διανέμει τα smartphones της στην ελληνική αγορά, καθώς την ευθύνη έχει αναλάβει εδώ και περίπου 12 μήνες η θυγατρική της LG στην Ιταλία. Το αποτέλεσμα ήταν η σημαντική πτώση των πωλήσεων και των μεριδίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε γενικές γραμμές, η αγορά των smartphones χαρακτηρίζεται από σταθερότητα όσον αφορά τις συνολικές πωλήσεις τα τελευταία 2-3 χρόνια. Η σημαντικότερη αλλαγή δείχνει να είναι το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αρχίσει όλο και περισσότερο να προτιμούν να αγοράζουν τα νέα τους smartphones από τα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων και όχι από τις αλυσίδες που διατηρούν οι τρεις μεγάλοι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας. Ουσιαστικά, το ήμισυ των πωλήσεων πραγματοποιείται από τις αλυσίδες (π.χ. Κωτσόβολος, Πλαίσιο, Public, Media Markt) όταν μέχρι πριν από μερικά χρόνια το αντίστοιχο μερίδιο δεν ξεπερνούσε το 25%-30%.